Charles Jourdan

Charles Jourdan francia divattervező a női cipők mestereként vált világhírűvé. Igazán sokszínű cipőkollekcióit 1919-től egészen haláláig tervezte, és mutatta be, halála után a céget irányítását pedig fiaira hagyta.

Miután Charles Jourdan elsajátította a cipőkészítés minden apró részletét, saját cipőboltot nyitott Franciaország Drôme régiójában. Az egyedi tervezésű cipők gyorsan fogytak, a márka pedig hamar beszédtémává vált. A nagy siker hatására Charles Jourdan cégét egy a Voltaire Boulevard-on lévő gyárba költöztette, ahol közel harminc embert foglalkoztatott. Ekkortájt ismerte fel a reklámok erejét, és kampányhadjáratba kezdett a leghíresebb francia magazinok oldalain. Charles Jourdan haute couture divatházához 1947-ben három fia is csatlakozott, a céget pedig a francia határok ekkor már nem korlátozták, a márka Angliába is bevándorolt.Első apró butikjukat 1957-ben nyitották meg Párizsban, ahol Charles Jourdan márkája olyan nagy divatházakkal karöltve árusította cipőit, mint a Christian Dior vagy a Pierre Cardin. A márka fő célja az volt, hogy bemutassa a trendek és az innovációk jegyében megszületett cipőket a divatpiacon, kifejezetten a cipők anyagára összpontosítva. Charles Jourdan az avant-garde stílust felhasználva, egy szürrealista fotográfus segítségével kölcsönzött egyedi jellemet márkájának. A Charles Jourdan márka 1970-ben új vonalakat indított, megjelentek a ruhák, a táskák és a parfümök is a boltok polcain.

A márka parfümvonala megjelenése óta töretlen sikereket arat, Charles Jourdan egyik legkedveltebb parfümje mégis 2004-ben született meg.
A különleges formatervezésű üvegbe Charles Jourdan egy hihetetlenül klasszikus illatot rejtett, az egyszerűen csak The Parfum névre keresztelt parfümnek még a neve is árulkodó. A márka parfümje ugyanis a világ legismertebb parfümjegyét vette elő parfümjének megtervezésekor, az örök kedvenc pacsuli illatához azonban pár játékosabb illatjegyet is választott. A barack, a szantálfa és a borostyán illatához a Charles Jourdan márka a bambusz nem mindennapi parfümösszetevőjét is hozzáadta, így varázsolva a parfümöt egyszerre időtállóvá, mégis különlegessé.
A klasszikus, természetes szépség sosem megy ki a divatból, így Charles Jourdan a lehető leg időtállóbb jellemzővel ruházta fel parfümjét. A The Perfum fás, balzsamos mégis kicsit egzotikus illata tökéletes választás a sötétebb hónapokban, hiszen a parfüm egyszerűsége gyönyörű kiegészítője lehet bármely nőnek.