Giorgio Armani

Giorgio Armani 1934. július 11-én született Olaszország északi részén, Piacenza városában. Tanulmányait orvosi pályán kezdte, de 1953-ban meg kellett szakítania katonai kötelezettségei miatt. A szolgálat alatt egy hadikórház dolgozójaként szerzett tapasztalatai rádöbbentették, hogy számára mégsem az orvosi pálya lett megírva.

Leszerelése után munkát vállalt a La Rinascente áruházban, Milánóban, kirakatrendezőként. Később a férfidivat-osztályának beszerzőjévé léptették elő, ahol hatalmas tapasztalatra tett szert a marketing és a divatipar terén.

A hatvanas évek közepén Giorgio a Nino Cerutti vállalathoz állt, ahol férfiruhák tervezését gyakorolta. Az évtized végén megismerte Sergio Galeottit, a híres építészeti előadót, ami egy hosszú személyes és üzleti kapcsolat kezdetét jelentette. 1973-ban Galeotti bíztatására megnyitotta első tervező irodáját Milánóban, és szabadúszóvá vált. Ekkorra számos divatház tervezője lett, és a nemzetközi sajtó végre elismerte Armani fontosságát a divat világában.

Ez a támogatás ösztönözte, hogy létrehozza első tavaszi-nyári kollekcióját 1976-ban, amely már saját nevén futott.
Ezután egymást követték a különböző, de manapság elmaradhatatlan vonalak. Megjelent a márkanévvel ellátott fehérnemű, gyermekruha, farmernadrág, sí dzseki, napszemüveg, sőt még mobiltelefon is a Samsung jóvoltából.

A terjeszkedés teljessé vált, mikor a cég aláírta megállapodását a L'Oréal-al, és parfümök gyártásába kezdett. A 2006-ban megjelent Armani parfümjével bebizonyította, hogy egy kiváló parfümhöz elég pár, jól megválasztott illatjegy. Az Armani Code a téli, meleg éjszakákat idézi, nem csoda, hisz főbb jegyei a vanília, méz és narancsvirág.

A 2008-as megjelenésű Emporio Armani Diamonds szemérmetlen és hivalkodó. Egyetlen célja van: a figyelemfelkeltés. Az illat azokat a férfiakat célozza meg, akik büszkén vállalják népszerűségüket és határozott megjelenésüket. A parfüm egyszerre kifinomult és pimasz, bátor, de kifizetődő választás.

 

 

Több hír is kering az Armani Idole D’ Armani névre keresztelt parfümje körül. Egyes állítások szerint, a sztárok körében annyira kedveltté vált a tervező, hogy legújabb parfümjének piacra kerülése előtt már nemcsak egymást, de maguk jóérzését is rommá tiporták a csillagok, csak hogy megszerezhessék a még ismeretlen illatot. Akkor még nem tudhatták, de jogosan tették. Az Idole ugyanis olyan nem éppen szokványos összetevőket rejt, mint a storax, vetiver vagy a keserűnarancs.

Giorgio Armani cége mára több mint 30 országban van jelen, vezetőjüket pedig 2000-ben az év divattervezőjének választották. Giorgio ott szerepel a leggazdagabbak listáján, hívei között pedig olyan nevek tűnnek fel, mint Wynona Ryder, Naomi Campbell, Mira Sorvino, George Clooney, Julia Roberts, Cate Blanhett és még sokan mások.

Bár elért teljesítményére természetesen büszke, sosem esett túlzásokba. Armani hű maradt a klasszikus és letisztult formákhoz, ma is azt mondja „a több kevesebb”. Parfümjei olyan férfiaknak készültek, akik közelebb érzik magukat Bruce Waynehez és James Bondhoz, mint Peter Parkerhez.