Swarovski

A Swarovski márkanévhez köthető számos vágott kristály, és a velük ékesített luxus termékek egész sora. A Swarovski cég székhelye Wattens, Ausztria. A vállalat két nagy ipari területre választható szét, a Swarovski Kristall üzletág elsősorban ékszerekből és dizájner kristálycsodákból áll, míg a Tyrolit Schleifmittel üzletág gyártja a termékek gyártásához kapcsolódó szerszámokat és gépeket.

Az 1862 októberében született Daniel Swarovski eredetileg Daniel Swartz néven látta meg a napvilágot a mai Cseh Köztársaság területén. Édesapja üvegvágóként dolgozott, és egy apró üveggyár tulajdonosa volt. Itt vált a kezdetben gyakornok Swarovskiból az üvegvágás mestere. Swarovski 1892-ben szabadalmaztatta az elektromos vágógépet, amely megkönnyítette a kristályüveg termelését.

1895-ben, Swarovski támogatásával Armand Kosman és Franz Weis megalapította a Swarovski céget. A Swarovski Crystal kínálatban ma már kristályüveg szobrok, miniatúrák, ékszerek, lakberendezési tárgyak és csillárok szerepelnek. Minden szobor a márka saját logójával van jelölve. Az eredeti Swarovski embléma a gyopár virág volt, melyet 1988-ban a ma ismert hattyú logó helyettesített.

Swarovski kristályokkal mára bármit el lehet adni, a legegyszerűbb használati cikkektől kezdve, a már amúgy is drága autókig. Találkozhatunk Swarovski motorral, fejhallgatóval, mobiltelefonnal, webcamerával, pendrive-al, cipővel, sőt még wcvel is. A „Swarovski Edition” számos márka szótárában szerepel. Swarovski parfümvonala is hasonló útról indult, első parfümjei ugyanis más márkák szerelmének gyümölcseként születtek.

A márka azóta saját parfümvonalat indított, és a nagy lépést valószínűleg egyáltalán nem bánta meg. A Swarovski egyik legkedveltebb parfümje pályázhatna a Világ Legszebb Parfümüvege címre is, feltehetően meg is nyerné azt. Az Aura névre keresztelt parfüm ugyanis 2011-ben egy szikrázó, ezüstös hengerformában, és apró ékkővel díszítve került a polcokra. A pézsma, a tubarózsa, a fűszerek és a trópusi gyümölcsök illatával gazdagított parfüm az elegancia és nőiesség apró szobra lett.

A parfüm domináns illatjegyei a rózsabors, a licsi és a rózsa, így nem is csoda, hogy az Aura egyszerre könnyed és játékos, de mégis kecses és elbűvölő. A Swarovski parfümmel illatazonos kiegészítők is hasonlóan szemet gyönyörködtető formát öltöttek, a tusfürdő, a deo spray, a testápoló és a testápoló krém is azonnal kitűnik a többi polcon üldögélő termék közül.

Swarovski káprázatos formái és bájos illatai a parfümpiac ékszerévé váltak, ismételten bebizonyítva, hogy mindennek van szikrázó, luxus kategóriás oldala. Plusz pontnak írható a márka számlájára az is, hogy parfümjeinek árai mégsem emelkednek a csillagos égboltig, így igen széles körben elérhetőek.